Ny studiecirkel: Tusen och en art. Om biologisk mångfald

Följ åtta svenska djur och se hur deras livsmiljöer har förändrats de senaste 100 åren.

Naturskyddsföreningen i Rättvik i samarbete med Studiefrämjandet arrangerar en studiecirkel  om biologisk mångfald, hotade arter, biotopers betydelse samt förstå innebörden och se vad vi kan göra för att hjälpa både djur och natur.

Cirkeln baseras på Naturskyddsföreningens årsbok 2022,skriven av Martin Emtenäs, svensk Tv-journalist, författare och programledare, mest känd som programledare för Mitt i naturen i SVT.

Anmäl dej här:  (via Studiefrämjandet)

Start 9 november kl. 18.30. Vi träffas varannan vecka. Första träffen planerar gruppen tillsammans.

Medlemskap i Naturskyddsföreningen inget krav.

Frågor och mer information: Josephine Linder Stojsic tel. 072-179 68 65

Alla välkomna!